יום רביעי, 22 במרץ 2017

תהליכי התחדשות עירונית



ערים רבות בישראל נמצאות בתהליכים של התחדשות עירונית, ונבין בדיוק במה מדובר
ישראל היא מדינה צעירה יחסית, ובתור מדינה צעירה יחסית רבים מהתהליכים שבמדינות אחרות כבר קרו בעבר מספר פעמים קורים בישראל לראשונה היום. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא כל מה שנוגע להתחדשות עירונית – תהליכים שמובילים לכך שאזורים עירוניים מיושנים ולא מפותחים יחסית הופכים לחלק מודרני ומפותח יותר של העיר. בערים רבות בישראל, שנבנו בשנות ה-50 עד ה-70, הדבר מתחיל לקרות בתנופה נרחבת כיום – ונכיר בדיוק את התהליכים השונים בתחום זה.

מהן התכניות השונות המאפשרות לנו לבצע תהליכי התחדשות עירונית?
שתי הדוגמאות המובהקות ביותר המצביעות על תהליכי התחדשות עירונית הקיימות כיום במדינה הן תמ"א 38 ופינוי בינוי. שתי התוכניות האלה למעשה לוקחות בניינים ישנים למדי והופכות אותם לחלק ממרקם החיים המתחדש והמודרני בעיר, כאשר תהליכי תמ"א 38 הם כאלה בהם משפצים בניינים ישנים שאינם ממוגנים מפני רעידות אדמה, בתהליך שניתן להוסיף בו דירות וקומות ולעצב את הבית מחדש בתנאים אטרקטיביים, ותהליכי פינוי בינוי מאידך הם כאלה בהם הדיירים יוצאים מהבניין עבור זכויות על הבניין החדש שנבנה במקומו, על כל המשתמע מכך כלכלית ומבחינת איכות חיים. שני התהליכים האלה הם לא רק רלוונטיים עבור המראה הכללי של העיר ואיכות החיים בה, אלא שהם גם מהווים הזדמנות יקרה מפז עבור הדיירים עצמם ועבור משקיעים.

תהליכי ההתחדשות העירונית מהווים הזדמנות למי שמעוניין לשדרג את איכות החיים שלו
אם אתם מעוניינים להשקיע בצורה חכמה בדירה שתהיה שווה הרבה יותר, או שאתם מעוניינים לשדרג את איכות החיים שלכם בבניין ישן יחסית – כדאי לכם לבדוק את האפשרויות השונות שעונות להגדרה של התחדשות עירונית. עלו על הגל ועל התנופה הקיימת במדינה כיום – והרוויחו מכך לאורך שנים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה