יום חמישי, 11 ביוני 2015

אובדן כושר עבודה



תאונות או מחלות עלולות לגרום לא רק למצב פיזי שיש להתמודד איתו אלא גם לאובדן היכולת להתפרנס. אובדן כושר עבודה הוא מצב מאתגר מאד בחיים אשר לעתים עלול להכניס משפחה שלמה למחול מטורף של קושי רגשי, פיזי וכלכלי. במקרים של תאונה או מחלה כסף לא תמיד יכול לעזור להתגבר על הקושי הפיזי, אך הוא כן יכול להשפיע על ההתגברות הרגשית והוא יכול למנוע ממצב המשפחה להידרדר. משפחות אשר חוו אובדן כושר עבודה אצל אחד מבני המשפחה יכולות להעיד כי תשלומים שניתנו להן איפשרו להן להתרכז במה שחשוב באמת – בבריאות ובהחלמה.

אובדן כושר עבודה


מתי מגדירים את המצב באובדן כושר העבודה
אובדן כושר עבודה הוא מצב בו העובד איבד לפחות 75% מיכולת העבודה שלו. מצב זה לא מאפשר לעובד לעבוד או לא מאפשר לו לעבוד כפי שעבד על לאותו היום. אובדן היכולת לעבוד מתייחס לאי היכולת לעבוד באותו הקצב ובאותו האופן שהעובד עבד עד לאותה תקופה, מה שאומר שכל מקרה של אובדן כושר עבודה מקבל התייחסות אישית.

כשאובדן היכולת לעבוד אינו מלא
ישנם מצבים בהם העובד לא יכול לעבוד באותו האופן כמו בעבר, מה שגורם לו לעבור לעבוד בחצי משרה או פחות שעות מבעבר. גם מקרים אלו מזכים את העובד לפיצויים שונים וזאת אף על פי שהוא ממשיך לעבוד, אך לא כפי שעבד עד לרגע בו איבד את יכולת העבודה שלו במלואה.

תגמול על אובדן כושר עבודה
בין אם העובד איבד באופן מלא את יכולתו לעבוד ובין אם איבד את יכולתו באופן מלא הוא יהיה זכאי לתגמול אם יש לו ביטוח מתאים. התגמול יהיה לרוב עד לסכום של 75% מהכנסתו החודשית כשבמקרה של אובדן כושר עבודה חלקי יושלם לו חלק זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה