יום שבת, 6 בספטמבר 2014

מוזיקה אלקטרונית



המוזיקה האלקטרונית היא מוזיקה אשר נוצרה במקור באמצעים אלקטרוניים כשאת עיקר היצירה עושים באמצעות סינתיסייזר ומחשב. מוזיקה אלקטרונית נקראית לעיתים גם מוזיקה ממוחשבת וזאת כיוון שרוב העיבוד של היצירה מתבצע באמצעים ממוחשבים ולא באולפן הקלטות של כלים.

קצת רקע
המוזיקה האלקטרונית החלה את דרכה בשנות ה- 40 של המאה הקודמת, בצרפת ובתחילת הדרך לא השתמשו במחשבים אלא ברשמקול והטכניקות היו שונות מאלו המוכרות היום בעת ההקלטה. בתחילת הדרך, נעשו רוב העיבודים דווקא על בסיס של מוזיקה קלאסית רק לאחר שזו החלה להתפתח היא שולבה בתוך מוזיקת הפופ והרוק. האתגר הגדול ביותר של המוזיקה האלקטרונית היה בעיקר אתגר טכנולוגי ולכן רק לאחר שנות השמונים קיבלה המוזיקה את התאוצה שלה ויותר ויותר להקות עשו שילוב ביצירות שלהם של מוזיקה אלקטרונית.




המוזיקה האלקטרונית של ימינו
בשנות התשעים חלה פריצה של המוזיקה האלקטרונית וזו החלה להשתלב ביותר ויותר יצירות. פתרונות כמו תוכנות זמינות והתפתחות המחשבים שיכולים היום לעבוד עם התוכנות עצמן הפכו את המוזיקה לזמינה עבור יותר יוצרים. יצירה של מוזיקה אלקטרונית דורשת חוש קצב מצויין, חוש מוזיקלי טוב ושליטה מצויינת בתוכנות המוזיקה ובכללי המוזיקה. את כל הכללים והכלים המשמשים ליצירת מוזיקה אלקטרונית ניתן ללמוד בבתי ספר למוזיקה אלקטרונית.

לימוד יצירת מוזיקה אלקטרונית
מי שיש לו יכולות מוזיקליות ברמה גבוהה וחוש קצב טוב, יכול ללמוד ליצור מוזיקה אלקטרונית בבית ספר שמציע לתלמידים ללמוד את כל הכלים הנדרשים ליצירה. בין היתר בבית הספר ישנו צוות מיומן שיכול ללוות כל תלמיד לבטא את עצמו דרך המוזיקה וכמו כן לרשות התלמידים עומדים כל הכלים והתוכנות הנדרשות ליצירת מוזיקה מקורית שהיא ביטוי עצמי של כל אחד מהתלמידים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה