יום שני, 19 במאי 2014

מיסטיקנים



קווים מנחים למפגש תקשור אפקטיבי

מיסטיקנים המתמחים בתקשור מהווים אנשי קשר בין העולם הגשמי, עולם האדם ובין העולם הרוחני, שם מתקיימות ישויות עליונות רוחניות. החיבור בין שני העולמות בא לידי ביטוי אצל כל מתקשר בצורה שונה, אולם המפגש בין המתקשר ובין מי שמגיעים לייעוץ תמיד צריך לשמור על קווים מנחים דומים. מיסטיקנים הם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין ואם יש צורך להיפגש כדי לקבל ייעוץ ואף הכוונה, מסגרת המפגשים צריכה להיות מוגדרת.


בחירת מילים שקולה ומתאימה

כנות היא אחד הבסיסים החשובים ביותר לתקשור טוב ומקצועי. הבעיה היא שלא תמיד התקשור יניב תוצאות טובות ועל המתקשר להביע בכנות רבה את כל מה שהתקשור גוזר אך הכרחי לומר שיש דרכים שונות להביע את אותה אמירה. גם אם מדובר בחיזוי שלילי, יש מקום לבחור את המשפטים בקפידה ולעצב את הרעיון באופן כזה שימחיש בעדיפות עליונה את התקווה ואת המבט החיובי שצריך להנחות את המטופל. אושרו של האדם חשוב למתקשר וכל מפגש יכול להשפיע בצורה עמוקה לאורך זמן. לכן ההמלצה היא תמיד לשקול מילים במסגרת הכנות המקצועית הנדרשת.

 


הבהרות והסברים למניעת טעויות

מיסטיקנים העוסקים בתקשור חייבים להעביר את המסר מעולם רוחני לעולם גשמי ולא כל אחד תמיד יכול להתמודד עם בשורות קשות מדי, או שאינן יכול להבינן מסיבות אחרות. על המתקשר לברר אם המטופל הבין את המדובר ובמידה ולאדם השני מתגלות בעיות בהבנה והוא מבקש באופן מניפולטיבי להבינן באופן אחר, על המתקשר לזהות את נקודת המחלוקת ואי ההבנה ולהסביר. חשוב מאוד שכל מטופל ייצא מן המפגש כאשר כל המידע מונח אצלו, ללא פרשנות מוטעית ולא ראויה.


תקשור והגלים בחייו של אדם

מיסטיקנים תמיד יודעים שהשפעתם על חיי האנשים שבאים להתייעץ איתם גדולה וארוכת טווח. המלצה מאוד חמה היא להמשיך וללוות מטופל לאורך תקופה שבה הוא מסתגל לחיים החדשים. תיעול האנרגיות לטובת מעשים חדשים יכול לפתוח מעגלים סגורים שהשפיעו בכאב רב ונסגרו והנה שוב מופיעים להם. הליווי הוא חלק בלתי נפרד מהרצון לפתח את המודעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה