יום שבת, 4 בינואר 2014

מועצת החלב סידה ודן


אין עוררין על כך כי שתיית חלב היא משמעותית ביותר במיוחד אצל ילדים קטנים אשר העצמות שלהם עדיין נמצאות בשלבי גדילה שונים כאלה ואחרים, וחשוב מאד כי יוכלו לצרוך כמויות גדולות של סידן כפי שנדרש בגילאים הללו מטבע הדברים על מנת להשלים את הצמיחה שלהם בצורה הטובה ביותר שניתן בסופו של דבר. הסיפור המופיע בתוכנית של מועצת החלב סידה ודן מספר על רועי שנופל מאופניו ושובר את ידו. הטיפות סידה ודן נחלצות לעזרתו ומעודדות אותו לצרוך 3 מוצרי חלב ביום על מנת לחזק את שריריו, עצמותיו ובריאותו הגופנית. הערכות של מועצת החלב סידה ודן פותחו עבור ילדי הגן וילדי בתי הספר היסודיים בכיתות הנמוכות ושווקו למרות האיסור שחל על פרסום חומר שיווקי. 

הטקטיקה של מועצת החלב סידה ודן 
בטקטיקה של "שטיפת מוח" הופחדו הילדים שכדאי להם לצרוך מוצרי חלב אחרת יהיו חלשים. זוהי מגמה שאינה חינוכית ואינה עומדת בקנה אחד עם משרד החינוך שלא אישר את התוכנית של מועצת החלב סידה ודן. בעצם פניית מועצת החלב לאוכלוסייה חלשה נעשתה מניפולציה על הילדים לצרוך חלב שלא בריא לפי מומחים בעניין. עם זאת ישנם הדוגלים בשתיית חלב וחשיבותה להתפתחות התקינה בגוף. 

בעד מוצרי חלב 
החלב מכיל חלבונים, ויטמינים ומינרלים הנספגים טוב בקיבה. כמו כן, שילוב של מוצרי חלב עם פירות וירקות מוריד את לחץ הדם ובנוסף, סוכר החלב וויטמין D המצוי בו עוזרים לספיגת הסידן בגוף. למרות זאת ישנם רופאים הממליצים לא לצרוך מוצרי חלב ולקבל את הסידן, הזרחן והמגנזיום שמצויים בו ממקורות אחרים. 

נגד מוצרי חלב 
המתנגדים לתוכנית מועצת החלב סידה ודן ולצריכת מוצרי חלב פרה בכלל, טוענים שמוצרים אלו עלולים לגרום לאלרגיות כמו אסטמה ונזלת, לכאבי בטן ולשלשולים ופוגעים במערכת ההורמונאלית. כמו כן, מוצרי חלב עלולים לפתח תאים סרטניים. לכן, הם ממליצים לצרוך את הסידן, הויטמינים והמינרלים שיש בחלב באמצעות אכילת קטניות ובשר. במידה וצורכים מוצרי חלב, על פי המלצותיהם, יש לשתות חלב דל שומן וללא סוכר ולאכול מוצרי חלב עד 5%.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה