יום חמישי, 2 בינואר 2014

פירוש חלומות



מה הכוונה?

כאשר מדברים על נושא של פירוש חלומות, הכוונה היא שיש משמעות לכל חלום שהוא. החלום הינה תופעה כלל אנושית ואף ניתן לראות כי חיות חולמות, אך בקרב בני האדם פירוש חלומות הינו תהליך המבקש לנתח ולהסביר את המשמעות של החלום עצמו, בין אם מדובר בחלום חד פעמי ובין אם מדובר באותו חלום עקבי שיכול לחזור על עצמו שוב ושוב לאורך תקופה. לתורת האוניירולוגיה (ניתוח החלומות) יש את כל הכלים הסמליים המאפשרים להסביר את משמעות החלומות באשר הם.




המקומות אליהם מכוון פירוש חלומות

מכיוון שפירוש החלומות הינו עתיק יומין, בין אם מדובר במצרים העתיקה ואף ביוון העתיקה, ישנו ביסוס רחב לחיבור שבין האשליה שאותה מציג החלום ובין המציאות שאותה חי החולם. פירוש חלומות בעת הקדומה הציג אף ניבוי עתיד ואחד הסיפורים המפורסמים ביותר בתרבות היהודית היא של יוסף, שפתר את חלומות פרעה וניבא את שבע השנים הרעות שיבואו למצרים לאחר שבע שנים ברוכות. כיום ניתוח החלומות מאפשר יותר לאדם היחיד להבין דברים על עצמו, על מחשבותיו ועל תהליך שהוא עובר או לעבור בעתיד.


לתת לפרויד להסביר את החלומות

עם הזמן, תורת פירוש החלומות התפתחה ויש מי שהתאימו אותה לרוח הזמן. אחד המפורסמים ביותר הוא זיגמונד פרויד, אבי תורת הפסיכואנליזה, שהסביר את החלומות כהדחקה פסיכולוגית ועל הביטוי של הדחפים הנסתרים של החולם. לכל אחד ואחת יש את הרצון לקיים אורח חיים נורמאלי ככל הניתן, אך ישנם גם פחדים ופנטזיות. לא עם הכל יכול האדם להתמודד באופן מודע ולכן החלום בא כדי להעביר את השינה הרציפה תוך עיבוד המידע, השאיפות והצרכים של האדם באופן סמלי.


השילוב בין המודע לתת מודע

בכל מקרה של חלום תמיד יש מקום להבין ולהסביר את הסמלים ואת הפירוש שלהם. מכיוון שאין לאדם את היכולת והאפשרות לראות תמיד את הכל כמו שהוא, או לחלום את החוויה האמיתית והמציאותית, כאן החלום בא ומציג את אותה סיטואציה אך באופן של משל ונמשל ולכן תפקידו של מפרש החלומות רגיש ומרכזי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה