יום חמישי, 2 בינואר 2014

דיני עבודה - ייצג מעסיקים



מהם דיני עבודה - ייצג מעסיקים?
בשל שמירה על זכויות העובדים בעיקר מאוכלוסיות חלשות, קמה חקיקה מקיפה בכל הנוגע לדיני עבודה וחוקים כאלה ואחרים אשר מגנים על העובדים והמעבידים וניתנים לאכיפה בבית הדין לעבודה. בשל כך, עו"ד אשר עוסקים בהליכים משפטיים של דיני עבודה - ייצוג מעסיקים מייעצים ומונעים באמצעות ניסוח חוזי עבודה תביעות של עובדים או קבלנים נגד המעסיקים, והם אנשי המקצוע היחידים אשר יש להסתייע בהם במקרים שכאלה מטבע הדברים.


חוק דיני עבודה במדינת ישראל

בעקבות חוק לאכיפת דיני העבודה המגן על העובדים במגזר הפרטי והציבורי, נזקקים המעסיקים לייעוץ והדרכה של עו"ד דיני עבודה - ייצוג מעסיקים. חוק דיני העבודה יכול להיאכף באמצעות עיצומים כלכליים כאלה ואחרים, התראות ואף תביעות שונות ומגוונות בנושאים שונים וכתבי אישום פליליים, ועל כן יש חשיבות רבה לייצוג הולם של עו"ד דיני עבודה - ייצוג מעסיקים. למשל, פיצויים עודפים אשר הופקדו בקופת פיצויים ולא ניתנים להעברה, יכולים לעבור למעסיק באמצעות בקשה של עו"ד דיני עבודה – ייצוג מעסיקים המופנית לבית משפט לדיני עבודה. דוגמא נוספת לייצוג מעסיקים הינה במקרים של הטרדה מינית במקום העבודה.





דיני עבודה – ייצוג מעסיקים בגין הטרדה מינית

האחריות של המעסיק כלפי עובדיו במקום העבודה מתייחסת  על פי חוק גם לעבירות של הטרדה מינית, ובמקרים כאלו עליו להיוועץ עם עו"ד דיני עבודה - ייצוג מעסיקים. החוק מתייחס להצעות או אמירות בעלות אופי מיני, יחס משפיל למגדר מסוים או לנטייתו המינית, ניצול מיני עקב תפקיד בכיר או טובות הנאה וניסיון לפגוע באדם בשל הגשת תלונה על הטרדה מינית. על כן, על פי חוק, המעביד צריך לנקוט באמצעים אשר ימנעו הטרדה מינית במקום העבודה ולהקים מנגנון אשר יטפל במקרים כאלו. אחת מהפעולות לנקיטת מניעה של הטרדה מינית היא בניסוח תקנון והכלים לאכיפתו.


יחסי עובד - מעביד

לפיכך, ישנה חשיבות רבה לייעוץ עם עו"ד דיני עבודה - ייצוג מעסיקים לגבי כל התחומים של יחסי עובד - מעביד, ייצוג וועדים וייצוג מעסיקים למניעת הפרת זכויותיהם בנושאים של הפרת סודיות או בעיות מסחריות אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה