יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

פירוק חברה בישראל


תהליך של פירוק חברה הוא ממושך ולכן מומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי אם אתם יודעים כי יש לעשות פירוק חברה מרצון. הדבר ימנע הצטברות חובות של החברה אצל רשם החברות שכן בכל שנה שהחברה רשומה בפועל חל עליה חובת תשלומי אגרות שונות. כדי לעשות פירוק חברה, גם מרצון, מומלץ להיעזר בעורך דין הבקיא בנהלים ובחוק כדי שהדבר לא ייקח זמן ממושך מידי ולא יגזול מכם כספים גדולים מידי. פירוק חברה מרצון הוא פירוק בהסכמה של כל בעלי החברה מטעמים שונים .

מה הוא תהליך פירוק חברה ?
תהליך חברה הוא תהליך מנהלי ומשפטי שגורם לחברה להפסיק להתקיים כיישות עצמית אצל רשם החברות ומביא למעשה לפירוק הסופי של החברה. הדבר מביא לסיום החוזי שבין בעלי החברה לעובדיה ובין החברה לבין בעליה .
הסיבות של פירוק חברה בישראל יכולות להשתנות מחברה לחברה, אבל ברוב המקרים מדובר על פירוק חברה מטעמים כלכליים, או בגלל חילוקי דעות בין בעלי המניות שלא מאפשרים להמשיך את הפעילות וכדומה. גם חוסר פעילות של חברה מובילה לפירוקה או רצון בעלי המניות לממש את השקעתם וחוסר רצונם לשלם את תשלומי האגרות השנתיות לרשם החברות .


שלוש דרכים לפירוק חברה בישראל
1.      פירוק חברה על ידי בית משפט
2.      פירוק חברה מרצון של בעלי המניות שלה ובהסכמה
3.      פירוק חברה בפיקוח בית משפט

פירוק חברה מרצון
פירוק חברה מרצון יכול להתרחש מכמה סיבות שהעיקריות בינהן הם שהתקופה שנקבעה בתקנון החברה באשר לפעילותה של החברה תמה. או שהחברה החליטה שבגלל חבויותיה היא לא יכולה להמשיך בעסקים ולכן היא צריכה להתפרק. הפירוק מרצון מתחיל עם קבלת ההחלטה לפירוקה והחברה תפסיק לנהל את עסקיה כלל פרט למה שדרוש עבור הפירוק עצמו .
אם אתם בעלים של חברה ובוחנים אפשרות של פירוק החברה, מהרו וצרו קשר עם רואה החשבון של החברה ועם עורך הדין, על מנת שהתהליך יבוצע רק על ידי אנשי המקצוע המבינים בתחום, ותוכלו להסיר כל דאגה מליבכם בהקשר לזה .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה