יום שישי, 17 באוגוסט 2012

מצדה


קסם מעל למדבר- ביקור במצדה

מעל למדבר יהודה שמור סוד אותו פיצחו במשך השנים רק מי שטיפסו מעלה מעלה. גן לאומי מצדה הוא אחד המקומות המרשימים ביותר באיזור הדרום ובישראל כולה, מרשימים בעיקר בזכות הנופים המדבריים מלאי הפשטות אך רבי המשמעות. ההיסטוריה המנשבת בין רוחות מצדה נוגעת ללב כל תייר או מטייל ישראלי שמטפסים לצפות בשרידי הבנייה של הורדוס. עיר שלמה שנותרה חורבות ובכל זאת, נדמה שעדיין חיים בה.

מורשת של שנים

מצדה הוכרזה כאתר מורשת עולמית לפני כ-12 שנים, אבל הקסם שלה היה מפורסם הרבה לפני כן. כמעט אין תלמיד תיכון ישראלי שלא זכה לטפס על מצדה בשעות הבוקר המוקדמות כדי לצפות בזריחה, כמו טקס התבגרות שחייבים לעבור. עוד ציון דרך שמחייב את כל מי שמגיע לבקר בגן לאומי מצדה הוא המוזיאון שמציג עתיקות וחפצים שונים שנמצאו בחפירות שנערכו במצדה. 


לא רק היסטוריה

מצדה היא לא רק היסטוריה וזריחות מופלאות, אלא גם אתר תרבותי שמעניק לכל אירוע, בין אם מדובר בהפקת יוקרה של האופרה הישראלית לקונצרט רוק של זמר ישראלי זה או אחר, נופך קסום שאי אפשר להתווכח איתו. מוזיקה, עתיקות ורוח המנשבת בין הצלילים הופכים את מופעי התרבות של מצדה למבוקשים מאד וגם לחווייה של פעם בחיים. 

הטיול המושלם לילדים
מצדה אמנם שוכנת על פסגת ההר ורבים מאיתנו זוכרים את המאמץ הרב שבטיפוס אליה, אבל כיום ניתן לבקר במצדה מבלי לגרום לשרירי הרגליים לכאוב. הרכבל המוכר יעביר בקלות משפחות עם ילדים קטנים, אנשים מבוגרים או כל מי שלא מתחשק לו לטפס אל פסגת מצדה ויחזיר אותו אל מתחם הכניסה לגן, בו ניתן למצוא בית קפה ומסעדה, חנייה נוחה ומתקנים נוספים. 

אם אתם מעוניינים לשלב בין טיול מרתק שיהווה פעילות ייחודית שלכם הילדים שלכם, לבין נגיעה בהיסטוריה הכל כך משמעותית של יהודי הארץ לדורותיהם, אין ספק כי אתר מצדה מספק לכם את כל זה והרבה מעבר לכך. זה הזמן לצאת עם הילדים לטיול שיותיר בהם ערך מוסף מעבר לאטרקציה מודרנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה