יום שישי, 20 במאי 2011

האח הגדול 5


האח הגדול 5

לקראת העונה הבאה של האח הגדול 5, ישנה התכוננות בחברות הליהוק המרכזות את האודישנים לתכנית. על מנת ליצור עונה איכותית, שתרתק  את הצופים אל מסכי הטלוויזיה ואשר תקפיץ את אחוזי הרייטינג, יש לבחור את החומר האנושי האיכותי ההטרוגני והתוסס.




אנשים המייצגים עמדה או קבוצה

עיקרון בחירת האנשים מושתת על התפיסה כי האינטראקציה בין המתמודדים לזכייה בפרס האח הגדול 5 צריכה להיות מעניינת. משום כך, האנשים הנכנסים אל בית האח הגדול 5 הם אנשים שונים זה מזה, ואשר מייצגים פלח מסוים באוכלוסיה בישראל. הייצוג השונה הוא חלק מכוונה לצופה בבית שיוכל להזדהות עם מתמודדים בבית האח הגדול 5, ויוכל לגבש אהדה כלפיהם וכלפי הדברים שעומדים מאחוריהם.

בעונות הקודמות של האח הגדול, מיעוטים שונים זכו לייצוג ולסימפטיה, כדוגמת לקוי שמיעה, ייצוג של המיעוט הערבי ישראלי, מתמודדים דתיים, שמאלניים, ימניים, בני הקהילה הגאה, מזרחיים אשכנזים וכדומה.

את מי נרצה לראות בעונה הבאה של האח הגדול?

בעונה הבאה של האח הגדול, כלומר האח הגדול 5, אנו רוצים לראות ייצוג של בני העדה האתיופית, אנו רוצים לראות ייצוג של מהגרים – דהיינו עובדים זרים, אנו רוצים לראות ייצוג של אישה מתנחלת, ייצוג של אישה עקרה, ואולי גם של גבר דו מיני.

אין סוף לאטרקציות שניתן לייצר בעונת האח הגדול 5, שהרי זו ממש דוגמא למעבדה, בה ניתן לשלוט באנשים ולהוביל אותם אל מצבי קיצון רגשיים.

לאחר עונה שקיבלה ביקורות קשות ונוקבות, עונת האח הגדול 5 צריכה לפצות ולהפגיש את הצופים עם חומר אנושי משובח, ולשמר אותו לאורך התכנית. למרות שמאידך קשה להבין כיצד ניתן לבצע זאת בפועל, משום שהקהל בבית הוא זה שבוחר מי יישאר בבית ומי יודח.

מה צפוי בעונה הבאה?

עונת האח הגדול 5 תהיה קוסמת לנו ככל עונה, אנשים חדשים ירגשו אותנו שוב פעם, ואנו נלמד לחוות אותם מחדש, כאילו היו מכרינו משכבר הימים. האח הגדול 5 זו תכנית ריאליטי אהובה בעלת ותק וניסיון. הציבור הישראלי התגלה כמתמכר לסדרת ריאליטי, ואכן, ההפקות המקומיות מספקות את מה שמוכר. בית האח צפוי להשתנות מבחינה דקורטיבית, והחוויה תהיה שונה באמצעותם של צוות מתמודדים חדשים ומעניינים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה