יום שלישי, 30 ביוני 2020

השוואה בין מעלון ומעלית


גם מעלון וגם מעלית מייצגים פתרון הרמה נוח שיכול להתאים למגוון רחב של מטרות ושימושים. עם זאת, יש גם הבדלים מהותיים שונים בין פתרונות ההרמה הללו. בפועל, מעלון הוא מעלית קטנה ופתוחה ולכן אפשר להשתמש בו בצורה אחרת. בנוסף, המעלון מיועד בעיקר עבור אנשים עם לקות תנועה או כאלה שצריכים לדחוף עגלות – בעוד מעלית יכולה להתאים לכולם.

היתרון של מעלון על פני מעלית הוא שמדובר על פתרון הרמה עם דלת פתוחה. ברגע שהדלת של המעלון פתוחה, זה אומר שניתן להכניס אליו בקלות כיסאות גלגלים. האפשרות להכניס כיסאות גלגלים עולה בקנה אחד עם הצרכים של קשישים, בעלי מוגבלויות ונכים והיא גם משרתת את האינטרסים של אנשים שצריכים לדחוף עגלת תינוק או עגלת משא.



המפרט של מעלון לעומת מעלית
מלבד האמור לעיל, מעלון הוא למעשה פתרון ההרמה היחיד שרלוונטי במקרים שבהם הפרש הגובה בין מפלסים קטן מקומה אחת. כאשר יש הפרש גובה כזה או כאשר מדובר על שני מפלסים בלבד, אין טעם ולא ניתן להתקין מעלית. מצד שני, יש עדיין אנשים שצריכים את פתרון ההרמה הזה – וכאן מעלון נכנס לתמונה עם היתרונות היחסיים שלו.

לבסוף, המפרט הטכני של מעלון גם הוא על ההבדלים בין פתרונות ההרמה שעל הפרק. במפרט הטכני של מעלון ניתן למשל לראות שאין צורך לחפור עבורו פיר עמוק ושהוא יכול להתאים גם עבור בניינים שבהם ניתן לחפור רק עד 150 מ"מ בלבד.
כמו כן, במעלון אנכי יש מפרט שמאפשר חילוץ עצמי במקרה של הפסקת חשמל ובגיבוי סוללות ומיקום גמיש של חדר ארון מכונה. על הרקע הזה, אפשר גם להבין את היתרון של המעלון בבתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה