יום שבת, 25 ביולי 2015

אגזוזים לרכב



אגזוזים לרכב

אגזוז רכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר לפעילותו התקינה של הרכב. הוא לוקח חלק חשוב בתהליך הפקת האנרגיה של הרכב והעברתה לגלגלים. כיום יש אפשרות להחליף את האגזוז ברכב בקלות. מוסכים רבים כיום נותנים אפשרות להחליף אגזוזים לרכב. ככל שנוהגים ברכב האגזוז עובד יותר. לכן, לאחר זמן מסוים, בדרך כלל כמה שנים, מחליפים את האגזוז ברכב. אגזוזים לרכב ניתן להחליף בקלות יחסית, וכיום מוסכים יבצעו עבורנו את העבודה בפחות מיום עבודה אחד. כל רכב עובד באופן קצת שונה. לכן, ברור שכל אגזוז מבצע פעילות קצת שונה. לכן, חשוב להתאים בין האגזוז לרכב. גם צורת ההתקנה קצת שונה. לכן חשוב מאוד שבמוסך יעבדו לפי הוראות היצרן. אגזוזים לרכב שלא מתאמים לרכב עלולים לגרום נזק לרכב עצמו, מה שיגרור עוד הוצאה כספית מצדכם.



תפקיד האגזוז ברכב

בכל רכב לאגזוז יש אותם תפקידים. נכון, כאמור אגזוזים לרכב מותאמים לרכבים מסוימים, אבל באופן כללי הם מבצעים שתי פעולות זהות בכל רכב:
  • פעולת פליטת העשן. כל מנוע של רכב מבצע שני דברים ליצור אנרגיה: יניקה ופליטה. יניקה היא הכנסת החומרים: דלק ואויר. ע"י חומרים אלה באמצעות חמצן נוצר פיצוץ. פיצוץ זה יוצר אנרגיה וגורם וכך מאפשר את תנועת הרכב. בתהליך זה נוצר עשן. לכן תפקיד האגזוז הוא פליטת אותו עשן.
  • פעולת בידוד הרעש. האגזוז מבודד את הרעש מהמנוע, כך שננהג בשקט ונעימות.

אגזוז לחץ

יש סוג מיוחד של אגזוזים לרכב – אגזוז לחץ. אגזוז לחץ הוא אגזוז שמבצע את פליטת העשן שנוצר מהפיצוץ בצורה מהירה הרבה יותר מאשר באגזוז רגיל. פליטת העשן המהירה מאפשרת למנוע עצמו להיות יותר כוחני.  לכן אגזוז לחץ יכול להיות משמעותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה