יום שני, 3 בדצמבר 2012

ניהול אירועי חירום



ניהול אירועי חירום – מי אחראי על מה
מדינת ישראל משופעת במצבים אופציונאליים בהם נדמה כי יהיה צורך בהפעלה של מערכים לשעת חירום באזורים מסוימים או בכל רחבי המדינה בעת ובעונה אחת. זה יכול להיות בהקשר לרעידת אדמה חזקה וקשה, או בהקשר לעימותים צבאיים כאלה ואחרים שאינם כה דמיוניים לכל אזרח ואזרח במדינה שלנו. באופן כללי חשוב לומר, כי מי שאמון על ניהול אירועי חירום הוא משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף. בראש פיקוד העורף עומד קצין אשר מאפשר לאלופי הפיקודים השונים להתרכז בשעת חירום באופן מלא למשימות שהוטלו עליהם על ידי במטכ"ל ולא להסיט את דעתם מן החזית לעורף. פיקוד העורף הוא הגוף האחראי על ניהול אירועי חירום יחד עם כמה גופים שונים נוספים
ניהול אירועי חירום - פיקוד העורף
לאחרונה חווינו את מבצע עמוד ענן שהביא לנו טילים והרס עד לתל אביב וירושלים. את רוב הפגיעות ספגו ערי הדרום והיערכות החירום במקומות אלו הוכיחו את עצמם וזאת לנוכח מספר הנפגעים הזעום מהצד שלנו. פיקוד העורף חלש על ניהול אירועי חירום החל מהסברה מסיבית לתושבים כיצד להתנהג בזמן החירום ועד לניהול האירועים בשטח באזורי הנפילות, פינוי הנפגעים והריסת המבנים המסוכנים שנפגעו.
ניהול אירועי חירום – תחבורה
בעת חירום חשוב שהתחבורה תמשיך לתפקד כמו ביום יום ולשם כך נעזרים בגופים המתפקדים כל ימות השנה ולא בגופים מאולתרים הנבנים לצורך זה לשעת החירום בלבד. משרד הבטחון מפעיל גוף המכונה מל"ח (משק לשעת חירום) והוא אחראי על התפקוד של המשק בשעת חירום כולל התחבורה, המפעלים החיוניים ועל הקשר שבין הרשויות המקומיות ופיקוד העורף.
ניהול אירועי חירום – משטרת ישראל
ניהול אירועי חירום מכיל גם את משטרת ישראל הממונה בכל הקשור לאכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי, ולמרות שלעיתים נראה שעם ישראל מאוחד בעת חירום ישנם תמיד כאלה המנצלים את המצב שלא על פי החוק. בנוסף אחראי המשרד לבטחון הפנים גם על תפקודו הראוי של שירות בתי הסוהר בחירום וגם על שמירת הבטחון של האזרחים בגבולות המדינה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה