יום שישי, 28 בדצמבר 2012

אסון התאומים


אסון התאומים – הגרסה הרשמית של הממשל
העולם עבר לא פעם אסונות כאלה ואחרים אם על רקע של אסונות טבע ואם על רקע של פיגועים קשים שהיוו נקודה קריטית ביותר עבור אותו אזור אשר נפגע מכך. אין כל צל של ספק, כי אסון התאומים הוא אחד מן האסונות הגדולים ביותר מבין אלה שפגעו בארה"ב, חלק ניכר מאורח החיים האמריקני והמערבי השתנו בעקבות אסון זה. כל הנוהלים הקשורים לתחבורה אווירית שונו בארה"ב ובעקבותיהם נוהלי הבטיחות בכל מדינות העולם. ארה"ב נכנסה למלחמה ארוכת שנים בעירק ובאפגניסטן במטרה למגר את האיסלם הקיצוני שפועל בחסות ארגון הטרור העולמי אל קאעידה.

אסון התאומים – תוצאה ישירה של טרור אסלמי קיצוני
הגירסה הרשמית לאירועי אסון התאומים היא כי פעילי הארגון האיסלמי העולמי אל קאעידה הם אלו שחטפו את המטוסים באותו היום והם היו אלו שהסיטו אותם ממסלולם בכדי שיפגעו בסמלם של ארצות הברית – מגדלי התאומים ובניין הפנטגון שבוושינגטון, ככל הנראה שהיו עוד מטרות שלא הגיעו לשלב המימוש באותו היום. הגירסה טוענת כי המשלח של הפעילים היה לא אחר מאשר אוסמה בן לאדן שהיה ראש ארגון הטרור העולמי הזה באותם הימים.



אסון התאומים – פעולה מתוכננת וממוקדת היטב
על פי הגרסה הרשמית של חקירת האירועים על ידי הממשל עולה כי חטיפת המטוסים נעשתה בעזרת תכנון קפדני לאחר הכשרת הפעילים בהטסת מטוסים והמתנה ליום המתאים ביותר להתקפה על אמריקה וכל מה שהיא מייצגת. קריסת הבניינים מוצגת על ידי ועדת החקירה, כתוצאה ישירה של פגיעת מטוסי הסילון בבניינים וכך גם היא מתארת את התמוטטות הבניינים הסמוכים לתאומים, שהיו קשורים לאלה בתשתיות תת קרקעיות.

אסון התאומים – הוועדה מספקת הסברים בלבד
הוועדה שהוקמה לאחר האסון בלחץ משפחות הנספים חקרה את הנושא לא כדי למצוא אשמים אלא להסביר את מה שקרה על מנת שדברים כאלה לא יישנו בעתיד. יש הרואים בהקמת הוועדה הזו טיוח של הממשל ונסיון להסתיר את העומדים האמיתיים מאחורי האסון לדבריהם – הממשל האמריקני. כך החלו תאוריות קשר שונות לצוץ בהקשר זה ולתפוס כותרות ככל שהתרחקנו מן המקרה עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה