יום שלישי, 28 בספטמבר 2021

תזונה לסוכרתיים

 

המדריך המלא של תזונה לסוכרתיים

חולי סוכרת שמקפידים על תזונה בריאה ומאוזנת יכולים להפחית את הנזקים ואת הפגיעה שנגרמת לאיכות החיים שלהם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בשביל להחליף את התפריט ולעבור לתזונה מתאימה, כדאי לסוכרתיים להשתמש בטיפים של בעלי מקצוע ולערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות. לאחר מכן, ניתן לצרף למאבק גם שגרה של פעילות ספורטיבית ושיפור כללי בתחושה ובאיכות החיים האישית של חולי סוכרת בגילאים שונים.

ההמלצה החשובה ביותר עבור תזונה לסוכרתיים היא להתייחס לכמות הפחמימות ולהקפיד על תפריט כמה שיותר מאוזן ומגוון. במסגרת תפריט של תזונה לסוכרתיים, מפחיתים את כמות הפחמימות ומחליפים אותן בירקות, חלבון ושומן. עם זאת, מוותרים על שומן מעובד ושמים לב גם לכמות הנתרן. המלצות כאלה כמובן רלוונטיות גם לאנשים שהם לא חולי סוכרת, אבל אצל גברים ונשים שחולים בסוכרת זה הופך להיות עוד יותר קריטי.



מה יש בתפריט תזונה לסוכרתיים?

תפריט של תזונה לסוכרתיים מבוסס על מזונות שעשירים בסיבים תזונתיים. בפועל, זה אומר שאפשר לאכול סוגים שונים ורבים של קטניות דגנים מלאים, אגוזים, גרעינים וכן הלאה. במקביל, נמנעים עד כמה שאפשר ממזון מעובד וקפוא ומחליפים אותו אם אפשר במזון טרי ובשילוב של ירקות ופירות. בישראל למשל קל יחסית לעבור לתפריט של תזונה לסוכרתיים, כי המשאבים שעליהם הוא מבוסס זמינים פחות או יותר כל השנה.

בסופו של דבר, מעבר לתפריט של תזונה לסוכרתיים דורש החלטה מסודרת והתמדה. אבל אם עושים את זה ומשקיעים את הזמן בבניית תפריט שמתאים למצב הרפואי ולגיל הכרונולוגי, מגדילים את הסיכוי להתמודדות אפקטיבית עם הסוכרת ולשיפור כללי בתחושה ובאיכות החיים. בנוסף, אפשר לעבור לתפריט של תזונה לסוכרתיים לצד טיפול קונבנציונאלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה