יום ראשון, 27 בדצמבר 2020

ניתוק תושבות

 

בחירת ניתוק תושבות משיקול מס

פסקי דין ותקנות שקשורים אל מיסוי בינלאומי קובעים מתי אזרח ישראלי יכול וצריך להצהיר על ניתוק תושבות. קודם כל, יש לזכור שקיימים פסקי דין שמחייבים נישום שמבקש להצהיר על ניתוק תושבות להימנע מחידוש זיקות לישראל. לצד אלו, יש גם פסקי דין שעוסקים בשאלה איך מתעדים את הפעילות של תושב ישראל בעת שהוא נמצא ברילוקיישן או בתקופה של הגירה לחו"ל.

הדרך הנכונה להתמודד עם ההיבטים השונים של ניתוק תושבות היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. בגלל שספציפית כאן מדובר על שיקולי מס, חשוב לפנות אל אנשי המקצוע הרלוונטיים. בין היתר, אפשר לעשות את זה למשל באמצעות התייעצות עם רואה חשבון. לאחר מכן, ניתן גם לערב את ההמלצות של בעלי מקצוע כגון יועצי מס. בין לבין, יש אולי מקום למעורבות עורכי דין שמכירים את דיני המס בארץ ובמדינות נוספות ברחבי העולם.



איך מתייחסים במס הכנסה אל הפעולה של ניתוק תושבות?

החל משנת 2016 חל שינוי באופן שבו פקודת מס ההכנסה מתייחסת אל הפעולה של ניתוק תושבות. נכון להיום, התקנות קובעות לדוגמא שכל תושב ישראל שעובר למדינה אחרת ואף טוען שמעתה והלאה הוא כבר אינו תושב ישראל לצורך תשלומי מיסים וביטוח לאומי – למרות שמתקיימים לגבי התנאים של חזקת ימי שהייה בישראל – צריך לפרט את העובדות שעליהן הטענה שלו מבוססת.

אם הטענה לא תהיה מספיק משכנעת, ברשות המיסים לא יסכימו לקבל את הבקשה של ניתוק תושבות וידרשו את המשך תשלומי המס כרגיל, למרות שאותו נישום כאמור לא נמצא פיזית בארץ. אז כדי למנוע הוצאות מיותרות, חשוב להבין איך מתייחסים במס הכנסה אל פעולה של ניתוק תושבות ולהיערך אליה בהתאם וביסודיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה