יום שבת, 19 במאי 2018

פסילה מנהלית


לא כל פסילת רישיון חייבת לעבור אישור של בית משפט, וחלקן מתבצעות באופן מידי
פסילה מנהלית הינה פסילת רישיון אשר אינה מתבצעת על ידי בית המשפט, אלא על ידי קצין משטרה בזירת האירוע. פסילה שכזאת אינה צעד חריג, והיא מעוגנת בחוק בתור עונש לעברות מסוימות. כמו כן, קצין רשאי להחליט על פסילה מנהלית במצבים אשר אינם מעוגנים בחוק, אולם כאשר הוא בעל חשד סביר כי הנהג מהווה סכנה לעצמו ולציבור. 

אז מה חשוב לדעת על פסילה מנהלית?

  • משך הפסילה: פסילה מנהלית אורכת בין 30-90 ימים, בהתאם לעברה אותה עבר הנהג וכן היסטוריית העברות שלו. קצין יכול להחליט להקל או להחמיר עם נהג מסוים בהתאם לקריטריונים שונים, אולם הוא אינו יכול להאריך את משך הפסילה ליותר מתשעים ימים או לקצרה לפחות משלושים ימים, וכן צריכה להיות סיבה מהותית לשינוי משך הפסילה.

  • עמידה לדין: פסילה מנהלית באה לעיתים קרובות עם אישומים אשר דורשים עמידה בפני בית דין לתעבורה, כאשר השופט יכול להחליט על החמרת העונש, הוספת עונש כספי, הארכה או קיצור של הפסילה ועוד, ולכן חשוב להתכונן למשפטים אלו ובמקרים מסוימים מומלץ להגיע אף עם ייעוץ משפטי.

  • ערעור: גם אם קיבלתם פסילה מנהלית, תוכלו לערער על החלטת הקצין בפני בית דין לתעבורה, כאשר לשופט הסמכות לקצר את הפסילה, לבטלה אולם גם להאריך אותה, ולכן חשוב לפנות לצינור זה רק במידה ויש בידיכם עילה מהותית לשינוי הפסילה.

חשוב להכיר את תחום הפסילה המנהלית היות וזהו כלי משטרתי רחב שימוש
היות ושוטרים רבים נוהגים להשתמש בפסילה מנהלית ככלי ענישה, חשוב להכיר תחום זה ולדעת כיצד להתמודד עם קבלת פסילה וכן מהם הזכויות והחובות של הנהגים בהקשר זה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה