יום ראשון, 7 באפריל 2013

רופא שיניים



כל מה שרציתם לדעת על רופא שיניים

רופא שיניים, חביב ונעים ככל שיהיה הוא דמות אשר ללא כל צל של ספק לא נותנת מנוח לרבים מאיתנו, אשר לא פעם שרויים בחשש גובל באימה מטיפולי שיניים כאלה ואחרים אשר צריכים לעבור מעת לעת באופן טבעי. הרבה מן החששות מקורם בחוסר ידע והבנה לסוגי הטיפולים השונים אשר מתקשרים אצל רבים אוטומטית לכאב. בפועל עולם רפואת השיניים הוא רחב ומקיף וישנן גם התמחויות רבות אשר מטפלות בתחומים שונים של הפה, הלסת והחניכיים.

מה עושה רופא שיניים?

רופא השיניים עוסק בתחום השייך לענף הרפואה הכירורגית ונדרשות שש שנות לימוד על מנת לקבל תואר של רופא שיניים או רופא לכירורגיה של הפה במדינת ישראל. רצוי להגיע לטיפול אצל רופא שיניים בהתאם לסוג ההתמחות שלו אשר רלוונטית לטיפול לו אתם זקוקים.

סוגי התמחויות שונים

רפואת שיניים כוללת כמה התמחויות. רופא שיניים שיש לו התמחות בסוג מסוים ייתן טיפול מקיף ונרחב המתבסס על התמחות זו.
-          פדודונטיה- מדובר בהתמחות בטיפולי שיניים לילדים. רופאים אלו לומדים גם את השימוש בגז צחוק,  גישה לילדים שלא תפחיד אותם ופתרונות אחרים המותאמים לטיפול בקטנטנים.
-          רפואת פה- מדובר ברפואת שיניים המטפלת במחלות שאינן קשורות דווקא לשיניים אלא לחלל הפה עצמו כמו פטריה, סרטן, בלוטות רוק וכדומה. בעיות אלו מציבות את המטופל ברמת סיכון גבוהה במידה והוא זקוק לטיפולי שיניים ולכן הרופא המומחה מתמודד עם טיפולי שיניים לחולים בסיכון גבוה.
-          שיקום הפה- רופא שיניים המתמחה בשיקום הפה יבצע פעולות הכוללות סתימות, השתלות שיניים, התקנת כתרים ושתלים וכדומה.
-          אורתודנטיה- רופא שיניים המתמחה בתחום זה מטפל בבעיות מבנה של השיניים, הלסתות וכדומה, ותיקון שלהם באמצעים שונים כגון גשר או באמצעות התערבות כירורגית

לא מפחדים מרופא השיניים

כאמור, סוג ההתמחות מקל על בחירת רופא שיניים המתאים לצורך, למצב השן ולגיל המטופל. בכללי, חשוב לשמור על היגיינת הפה, לבצע בדיקות שגרתיות קבועות ולטפל בכל בעיה באופן מיידי, כדי שלא תחמיר ותשפיע על יתר השיניים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה