יום שבת, 13 באפריל 2013

פריצת דיסק



פריצת דיסק צווארי
פריצת דיסק צווארי היא השנייה בשכיחותה מכל הסוגים האחרים של פריצות דיסק אשר קיימות והיא מתרחשת באזור של עמוד השדרה הצווארי. תסמינים של פריצת דיסק צווארי הם כאבים באזור השכמות ובאזור בית השחי של אחת מן הזרועות. במקרים מסוימים כאבים אשר מעידים על פריצת דיסק צווארי יכולים להופיע גם בחלק עליון של הכתף ולהתפשט אל מורד הזרוע, ואף להגיע אל אזור האצבעות.

באילו גילאים ובגלל אילו סיבות יכולה להופיע פריצת דיסק צווארי
טווח הגילאים אשר בהם האדם יכול לסבול מכאבי גב אשר נגרמים על ידי פריצת דיסק צווארי הוא בין 20 ל - 40. איך זה קורה? ממגוון של סיבות שונות. תנועות לא נכונות ומאמץ פיזי מוגבר עלולים להיות הסיבות השכיחות ביותר להופעה של פריצת דיסק צווארי. הוספת עומסים על עמוד השדרה תעודד עוד יותר את פריצת הדיסק ובמיוחד הרמת משקלים כבדים מדי, ללא כל ספק.



כיצד מטפלים בפריצת דיסק צווארי
הטיפול היעיל ביותר בכאבים שונים בדרגות חומרה משתנות אשר נגרמים עקב פריצת דיסק צווארי הוא באמצעות נטילת משככי כאבים. עם זאת, חשוב לציין, כי על מנת לפתור את הבעיה ולא רק את התסמינים שלה, יש צורך בטיפול פיזיותראפי מתאים. כאשר המצב חמור יותר, יתכן ותצטרכו לעבור ניתוח של הסרת הדיסק השחוק על מנת למגר את הבעיה בצורה יסודית ולאפשר לכם תפקוד תקין. אם רק התחלתם לחוש בכאבים קלים והמצב לא הוזנח עדיין, יתכן ותפתרו את הבעיה באמצעות תנועות משיכה נכונות, על ידי מנוחה ועל ידי שימוש במגני צוואר מיוחדים שמיועדים על מנת לקבע את האזור ולהבטיח תנועה נכונה יותר.

למה נועדו תרגילי משיכה המומלצים במקרים של פריצת דיסק צווארי
תנועות המשיכה נועדו על מנת להרחיב את התנועה שבתורה תסייע בהגדלת המרווח הפגוע שבין החוליות. על מנת לחוש בשינוי חיובי כתוצאה מתנועות משיכה אלה, יש להקפיד לעשות אותן במשך כחצי שעה לפחות כשלוש פעמים בשבוע. במידה והטיפול הנ"ל לא מסייע בפתרון הבעיה, כדאי לשקול ניתוח להסרת הדיסק הפגוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה