יום שישי, 8 ביוני 2012

חשבונית סלולר


בדיקה נבונה של חשבונית סלולר

חשבונית סלולר היא מסמך ארוך ומסורבל, וכל כך מייגע, עד כי רבים מאיתנו מוותרים מראש על הקריאה שלו, ונאנחים בהשלמה על גובה החיוב שחויבנו החודש בגין שימוש במכשיר הסלולרי שלנו. ב- 2010 יצאה רפורמה של גילוי נאות, שמטרתה היתה להפוך כל חשבונית סלולר של כל ספקי הסלולר לקריאה יותר עבור הלקוחות, ולאפשר לצרכן להבין היכן הוא עומד. האם זה הצליח בסופו של דבר?

חשבונית סלולר- החטא ועונשו

חשבונית סלולר המתקבלת בכל בית ובית עסק, בהם מכשירים סלולריים, מהווה אתגר בהבנת הנקרא עבור רבים מאיתנו: החשבוניות ארוכות מאד, מפורטות מאד, אולם בצורה שאינה תמיד ברורה, וקשות מאד למעקב, דבר המונע את הסיכוי לקבל זיכויים, במידה ומגיעים כאלו. מטרת הרפורמה שניתנה בשנת 2010 וחייבה את ספקי הסלולר להוציא מסמך ברור ושקוף יותר, עזרה במעט, אולם לא לחלוטין. המגמה היתה לספק לצרכן מידע ברור על תנועותיו הסלולריות, שימושים בספקים חיצוניים, חריגה ממספר הדקות של זמן אוויר, במידה והוא בחר מסלול כזה, וכן מידע על מצב ההתחייבות- כמה זמן נותר, מה גובה הקנס אותו יידרש לשלם במקרה של יציאה מוקדמת מהתוכנית, וכן בחינת דפוסי צריכה סלולרית, שיסבירו את גובה החיוב.



חשבונית סלולר- רשימה ארוכה

חשבונית סלולר מורכבת ברוב המקרים מעמוד ראשון ובו דווקא השורה התחתונה, שהיא הסכום לחיוב. רק לאחר מכן יגיע פירוט המחולק לסעיפים, ביניהם דמי מנוי, חיובים וזיכויים, ספקי תוכן חיצוניים, דמי קישוריות וציוד. דמי קישוריות המופיעים בכל חשבונית סלולר הם תשלום בו תחויבו בגין חיוג או משלוח הודעת SMS לספק סלולרי אחר משלכם, בעוד ספקי תוכן חיצוניים הם ההתייחסות לספקי תוכן שאינם ספקי הסלולרי שלכם, ונגבים במצבים בהם ביצעתם משלוח SMS הכרוך בתשלום, כמו הצבעה לתוכנית ריאליטי וכיוצ"ב.

חשבונית סלולר- מבזבזים נייר יקר

חשבונית סלולר, גם היום לאחר הרפורמה, היא טרחנית למדי. אולם מומלץ לא לוותר וללמוד לקרוא אותה, מאחר ופעמים רבות ייתכן מצב בו תגלו כי חויבתם בטעות, או בוצע כפל חיובים, וכי מגיע לכם זיכוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה