יום שלישי, 29 ביוני 2021

מיסוי בינלאומי

 

החשיבות של מיסוי בינלאומי

רובנו רגילים לבחון את הנושא של מיסוי בינלאומי בעיניים ביקורתיות. זה מובן מאליו וקיים לא רק בישראל, אלא פחות או יותר בכל מדינה. בגלל שכל המדינות בעולם מייצרות הכנסה שמבוססת על מיסים, הדאגות לגבי השאלה כמה כסף נצטרך לשלם מתוך המשכורת שלנו הן רלוונטיות לחלוטין. יתרה על כך, ספציפית התחום של מיסוי בינלאומי נתפס על ידי רבים מאיתנו בתור עיוות שצריך לתקן אותו. אבל בפועל זה לא ממש ככה, כי העניין של מיסוי בינלאומי מאוד חשוב ויש לו אפילו יתרונות.

אף אחד ואחת מאיתנו לא אוהבים להוציא כסף מהכיס, אבל אין לנו ממש ברירה. הדרך היעילה לממן הוצאות רוחביות לכלל הציבור היא באמצעות מיסים. אפשר כמובן לנסות לייצר עוד הכנסות מייצוא ומסחר עם עוד מדינות, אבל בדרך כלל זה לא מספיק. לכן, מיסוי בינלאומי מתאר מצב שבו עסקאות שמבוצעות בין אנשים או חברות – בסופו של דבר מייצרות הכנסה לתועלת כלל הציבור.



מה היתרונות של מיסוי בינלאומי?

החשיבות של מיסוי בינלאומי חורגת אפילו מהיתרונות הרגילים של מיסים. בעוד מיסים באופן כללי נועדו על מנת לעזור לממן את הוצאות המדינה, מיסוי בינלאומי משרת גם את בעלי העסקים או הנישומים עצמם. בפועל, זה קורה בגלל שבאמצעות תקנות של מיסוי בינלאומי – ניתן למנוע מצב שבו משלמים כפל מס.

במילים אחרות, הסיבה לכך שמלכתחילה נוסחו תקנות של מיסוי בינלאומי קשורה לאופן שבו משתמשים בו על מנת לעזור לקהל היעד לחסוך הוצאות מיותרות. אם לא רוצים לשלם מיסים גם במדינת היעד וגם במדינה שממנה מגיעים או מביאים את הסחורה, יש צורך חשוב לשאת בהוצאות של מיסוי בינלאומי ואף להבין את המשמעות שלהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה