יום חמישי, 6 ביוני 2013

הלוואות לעסקים



הלוואות לעסקים בערבות המדינה
מצד אחד, אתם רוצים לקחת הלוואות לעסקים בסכומים גבוהים יחסית. מהצד השני, הבנק לא תמיד מוכן לאשר את ההלוואה שלכם משום שהא מרגיש כי מדובר על סכום גבוה מידי - והוא חש שהוא נוטל על עצמו סיכון מסוים. הבנקים אמנם נדיבים במתן הלוואות לאנשי עסקים מנוסים, אך כשזה מגיע אל הלוואות לעסקים חדשים, לעתים אם מדובר על סכום גבוה, הבנק יכול לסרב. הפתרון היעיל לכך - הוא לקחת הלוואות בערבות של המדינה.

למה בדיוק הכוונה?
כידוע, בין אם מדובר על הלוואות לעסקים ובין אם מדובר על כל הלוואה אחרת - על נוטל ההלוואה תמיד להחתים ערבים. הערבים הם אנשים שמתחייבים להעביר סכום גבוה לבנק, במידה ונוטל ההלוואה לא יעמוד בפירעון הקבוע שלה. כך הבנק מבטיח לעצמו כי הוא בכל מקרה יקבל את הכסף. כאשר מדובר על ערבות המדינה, הביטחון של הבנק גבוה פי כמה - כי המדינה היא גוף חזק מאד.

ואיך זה משפיע על ההלוואה?
הלוואות לעסקים בערבות המדינה, בעצם יכולות לסייע לבעלי העסקים בהסרת המכשול המרכזי מול הבנק. כאשר המדינה ערבה להלוואה, הבנק יודע שהוא בכל מקרה יקבל את הסכום - בין אם דרך האדם שנטל את ההלוואה, ובמידה והוא לא יעמוד בכך - המדינה היא זו אשר תחזיר לבנק את רוב הכסף (על פי רוב מדובר על עירבון בסך של 70% מן הסכום). מכיוון שהסיכון יורד - הבנק מוכן לאשר את ההלוואה אשר התבקש להעמיד.

ואיך משיגים את ההלוואה הרצויה עבור בית העסק שלכם?
על מנת לקבל הלוואות לעסקים בערבות המדינה, יש כמובן לפנות אל הגופים המתאימים לצורך קבלת מימון אשר מותאם לצרכים ולדרישות שלכם. מי שאמונים על הנושא הם אנשי משרד הכלכלה והמסחר. יש להגיש טופס בקשה עבור הלוואות לעסקים בערבות המדינה, פרט את מהות העסק, ולהציג תוכנית עסקית. ככל שהעסק שלכם גם אמור לקדם אינטרס לאומי מסוים (כמו ייצוא, פעילות באזורי עדיפות לאומית וכיוצא באלה) כך גדל הסיכוי כי הבקשה תאושר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה