יום שבת, 10 בנובמבר 2018

תכנון מס


המטרה של תכנון מס היא למקסם את הרווחים של החברה. אין ספק שמקסום הרווחים זה חלום של כל אחד ולא רק חברות אלא אנשים פרטיים, אך תכנון מס אינו פשוט כלל. כיצד הוא מתבצע? מתי הוא מגיע לגבול שהוא כבר אינו חוקי? כיצד מתייחס החוק אל ענייני המיסוי ותכנון מס בפרט?


מהו בעצם תכנון מס?

תכנון מס מתבצע על ידי רואה החשבון יחד עם הנהלת החברה, כדי למצוא שיטות לשלם כמה שפחות מס לרשויות. אין במצבים אלו העלמות מס כאשר תכנון מס יכול להיות חוקי לחלוטין ויש מגוון רחב של שיטות יצירתיות לבצע אותו. למשל, ניתן לייצר מוצרים במקום מסוים שבו יש מס מופחת, ניתן לשנות את מחירי ההעברה בטווח החוקי לפי הרגולציה ועוד שיטות רבות. תכנון המס לדעת רבים עושה את ההבדל בין חברה רגילה לבין חברה רווחית שמצליחה להגדיל את ההכנסות שלה באופן מרשים משנה לשנה.

מהו תכנון מס אגרסיבי?

לצד תכנון מס רגיל שהוא יישום של האפשרויות היצירתיות שנותן החוק כדי להימנע מתשלומי מס או להפחית אותן מאוד, יש גם את המונח המסובך יותר "תכנון מס אגרסיבי". תכנון מס כזה יהיה הרבה יותר מורכב כך שפקיד השומה שבודק את הדיווח של החברה יכול למצוא את עצמו אובד עצות. הסיבה לכך היא שיש סעיפים רבים לפקודת מס הכנסה וזה יוצר בעייתיות רבה ואי וודאות סביב התשלום שניתם.

מה עמדת החוק לגביהם?

תכנון מס היא פעולה אפשרית לחלוטין אך היא מוגבלת. בפקודת מס הכנסה נקבע מה אפשר לעשות ומה אי אפשר לעשות וכל עבירה על אחד הסעיפים יכול להוביל לקנסות ולעתים לסיבוכים משפטיים. לגבי תכנון מס אגרסיבי יש רגולציה קשה יותר ויש צורך שהחברה תדווח על פעולות אלו מראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה