יום שלישי, 9 במאי 2017

BPM - מקצבים של שירים מוכרים



BPM מספר הביטים בדקה ובגדול הקצב של השיר, קצב השיר הוא גורם מרכזי במעות השיר, משנה את המשמעות של השיר, את אופי השיר והדרך שבה אנו מקבלים את השיר, ככול שמספר הביטים גדל ככה השיר יהיה יותר קצבי, ככל שמספר הביטים לדקה יהיה יותר נמוך ככה לשיר יהיה טון איטי יותר, כמו 'סלאו' רוב מוזיקת האוס המוכרת כיום נעה בתחומים של 100-140 BPM ועם זאת הרוק הקלאסי ינוע במקצבים של 60-100 BPM 'היפהופ' ופופ מודרני יכולים להגיע לתחום ה80-110 BPM   כך ניתן לשים לב איך מקצב השיר משנה את אופי השיר ואת סגנונו.

BPM   ברוק –
לרוק יש היסטוריה לא קצרה, מתקופת החיתולים שלו ועד כיום סגנון המוזיקה הייחודי הזה עבר עליות ומורדות השתנה לא מעט פעמים, אך ככל הנראה זה הסגנון היחיד שמצליח להתגמש להשתנות אך עדיין להיות דומה אף על פי שוני המקצבים שבו, ישנם להקות ענק כמו פינק פלויד שנחשבת לאחת מלהקות הרוק המוצלחות בהיסטוריה עם מקצב של קצת פחות מ70BPM וישנן להקות רוק כמו מטאליקה, לד זפלין ולהקות כמו גאנז אנד רוזס שנחשבים  למלכי הרוק אך בחלק מהשירים המקצב שלהם נע בין 80-120 BPM ואף חלק מהשירים הרבה פחות. ניתן לראות שמספר הביטים לדקה יכול לקבוע את אופי השיר והתצורה שבה אנו נקבל אותו, אך זה אינו דבר חד משמעי, ישנם שירי האוס ורוק עם מקצב נמוך וישנה מוזיקה קאנטרי עם מקצב גבוה. האומנם הbpm קובע את אופי השיר איך אין זה קובע את סגנון המוזיקה. 




BPM   בחדר כושר –
על מנת לחוות תוצאות טובות ביותר בחדר כושר ולהיות עם פוטנציאל האידיאלי ביותר יש הממליצים על לשמוע מוזיקה עם מקצב גבוה יחסית, מקצב זה מפעיל אצלנו במוח חלקים מסוים אותם החלקים שגורמים לנו לזוז ברחבת הריקודים במכון יעזרו לנו להרים משקולות וישפרו במוטיבציה ובהיבט החיובי של ההליכה למכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה