יום רביעי, 13 במאי 2015

פטור ממס הכנסה





 אנשים רבים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, חלקי או מלא. הפטור ניתן לאנשים אשר חולים במחלות, בעלי נכות או שעברו אירוע כמו תאונה קשה. כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש צורך בהוכחת זכאות ולעבור הליכים בירוקרטיים אשר מתחילים במוסד לביטוח לאומי. התפקיד של ביטוח לאומי הוא לבחון את המצב הבריאותי של האנשים שמבקשים הקלות או פטור ממיסים ולהעריך את אחוזי הנכות שמגיעים להם. כאשר מתייחסים לאחוזי נכות מתייחסים לקושי של הפגיעה והאדם לא צריך להיות חסר יכולת תנועה לחלוטין כדי לקבל נכות. 

פטור ממס הכנסה

כיצד מתחילים את התהליך?
כדי להתחיל את התהליך של קבלת פטור ממס הכנסה יש להתחשב בכך שמדובר בתהליך שיכול להיות ארוך. ראשית על מבקש הפטור למלא טפסים ולהביא אישורים ובניהם בקשה לפטור ממס, אישור למסירת מידע רפואי ולמלא טופס לקביעת נכות רפואית. לאחר מכן יגיע המבקש לועדות הביטוח הלאומי ורק לאחר אישור יוכל לקבל פטור מלא או חלקי ממס הכנסה.

אלו פגיעות יכולות להיחשב לצורך פטור ממס
הפגיעות אשר יכולות לשמש לצורך פטור ממס הכנסה יכולות להיות מחלות מולדות, מחלות שהתפתחו לאורך השנים או פגיעה בשל תאונה (לאו דווקא תאונת דרכים). בין המקרים שמובילים לפטור זה יהיו מחלות לב, מחלות כבד, בעיות בכליות ועוד.

פטור ממס רטרואקטיבית
התהליך לקבלת פטור ממס הכנסה עובר דרך הועדות של הביטוח הלאומי. כדי להוכיח בביטוח לאומי את הנכות יש למלא טפסים רבים, להגיע לועדות ולהביא אישורים שונים. התהליך יכול להיות ארוך ומייאש אך חשוב לדעת כי אם ביטוח לאומי מצא לנכון לרשום נכות האדם יכול לקבל פטור ממיסים גם רטרואקטיבית. הפטור יכול להיות עד שש שנים אחורה וזאת בתוספת לשנת המס הנוכחית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה